خودران اسکانیا AXL

نگاهی دقیق  به کامیون مفهومی و خودران اسکانیا AXL

خودروی جدید اسکانیا AXL نام دارد و مدلی مفهومی برای کامیون سنگین کاملاً خودران است. ماژول هوشمند و جدید خودرو در جلو، جایگزین کابین سنتی می‌شود؛ با وجود این، AXL به‌راحتی به‌عنوان یکی از محصولات اسکانیا قابل تشخیص است. اسکانیا از اولین کامیون کاملاً خودران بدون کابین برای انجام وظیفه در معادن و اماکن ساختمانی رونمایی کرد که از پیشرانه‌ی احتراق داخلی با سوخت تجدید پذیر استفاده می کند.

قوای محرکه کامیون مفهومی و خودران اسکانیا AXL چیست؟

جالب اینجا است که برخلاف بیشتر خودروهای مفهومی خودران، AXL دارای سیستم محرکه تمام برقی نیست؛ بلکه در عوض از پیشرانه‌ی احتراق داخلی بهره می‌برد که از سوخت‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند. به گفته‌ی اسکانیا، این نمونه‌ای از نحوه‌ی ترکیب فناوری سنتی و مدرن است که تجهیزاتی مانند دوربین، رادار، لیدار و گیرنده‌های GPS نیز داراست.

کاربرد کامیون مفهومی و خودران اسکانیا AXL در کدام صنعت ها است؟

معادن و فضاهای بزرگ ساخت‌وساز، محلی مناسب و ایده‌آل برای کامیون‌های خودران به شمار می‌روند. برای مثال در معادن، سیستم لجستیک وظایف وسیله نقلیه را مشخص می‌کند. اولین کامیون کاملاً خودران اسکانیا برای سطحی طراحی شده است که نیازهای عملیاتی معادن را برآورده می‌کند و هنوز برای تردد در خیابان و جاده‌های عمومی به اندازه‌ی کافی هوشمند و کاربردی  نیست. اسکانیا قصد دارد یکی از اولین تولیدکنندگان کامیون خودران در جهان باشد که محصولاتی برای مصارف گوناگون ارائه می‌دهد؛ استفاده از چنین خودروهایی به صنایع مختلف امکان می‌دهد تا نیازهای حمل‌ونقل خود را ساده‌تر و پایدارتر برطرف کنند.

کلیز اریکسون، مدیر بخش تحقیق و توسعه اسکانیا گفت: ما قبلاً کامیون خودران داشته ایم . با این حال تاکنون از آن‌ها در جاهایی استفاده شد که راننده ایمنی وجود داشت تا در صورت لزوم بتواند در کنترل خودرو مداخله کند. کامیون خودران اسکانیا AXL، کابین ندارد و شرایط را تغییر می‌دهد. پیشرفت در زمینه‌ی وسایل نقلیه خودران در سال‌های گذشته، گام‌های بزرگی برداشته است. ما هنوز به تمام نیازها پاسخ نمی‌دهیم، اما از طریق خودروهای مفهومی مانند اسکانیا AXL، دنیای جدیدی در پیش رو داریم و با سرعت بسیار زیاد یاد می‌گیریم.

نوشته‌های تازه

چند ستاره متلعق به ماست
چند ستاره از این 5 ستاره متعلق به ماست
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس سریع